In de ontwikkeling van een website zijn meerdere professionals betrokken en heeft iedereen zijn wensen en gedachtes. Om ervoor te zorgen dat een dergelijk proces gestructureerd verloopt hanteren wij een 5-fasemodel. Alle betrokkenen worden meegenomen in de stappen die we nemen en de regie is in handen van de projectmanager. Dat zorgt voor een heldere afstemming en gestroomlijnd proces naar een prachtig resultaat.
Wij beleggen met het projectteam, bestaande uit onze designer, developer, marketeer en projectmanager, een kick-off meeting. Hierin zoomen wij in op de brand identity en de boodschap. We belichten de gewenste beleving, menustructuur en functionaliteiten. Samen maken we a.h.v. ons fasemodel een planning en stellen een deadline. De projectmanager maakt een briefing waarna onze designer aan de slag gaat met het ontwerp.
Met aanlevering van de brandguide (huisstijl, logo, kleurgebruik & lettertype) maakt onze designer een ontwerp in Adobe XD voor zowel desktop als mobiel. Samen zorgen we voor de finetuning van het ontwerp waarna we het definitief maken en de webdevelopers dit gaan bouwen. Met de oplevering van het definitieve ontwerp vermelden wij ook het aantal woorden per tekstblok waarna de tekstschrijver de teksten gaat schrijven. Met een definitief akkoord gaan de webdevelopers de website bouwen. Wij maken maatwerk ontwerpen alsook een designs op basis van een bestaande template. De keuze hierin is afhankelijk van de wensen en budget.
Onze webdevelopers bouwen de templates en zorgen voor de integratie van alle functionaliteiten. Wij maken een website die veilig is, een hoge pagespeed heeft en goed mobiel vriendelijk is. De site is makkelijk te onderhouden, kan uitgebreid worden en voldoet aan alle moderne eisen. Wanneer de templates ontwikkeld zijn dan zetten wij de pagina’s op en vullen deze met teksten, foto’s en video. We doen een check op alle functionaliteiten en zoeken afstemming met de marketeers voor de Google optimalisatie.
Een website moet aansluiten op de brand identity maar ook goed vindbaar zijn in Google. Met de unieke combinatie van web & marketing zorgen wij altijd voor de benodigde Google optimalisatie. Wij verzorgen de onpage SEO optimalisatie, checken de woordverdeling en doen de inrichting van de Yoast-plugin. Belangrijk voor de algehele Google optimalisatie van de website. Met oplevering geven wij, naast een training over het CMS, ook altijd een advies over de verdere invulling van de Google Marketing.
Wij testen de website op de nieuwste versie van verschillende browsers en op die van twee versies terug. Wij doen een speedtest en testen de website op mobielvriendelijkheid. Deze device testing wordt gedaan iPad, Iphone & Android device tot twee generaties terug. Na de testfase begeleiden wij de migratie en oplevering. Hierin zoeken wij desgewenst het contact met de hostingleverancier. We sluiten deze fase af met een training over het gebruik van het CMS.